Thursday, July 15, 2021

Det börjar dra ihop sig...


Kontrasten mot Kuba är intressant. Där påstås demonstranterna *kräva* vaccin, i Frankrike och Grekland är man istället *mot* vaccin. Trots de uppenbara politiska skillnaderna mellan dessa tre länder, misstänker jag ändå att de grundläggande orsakerna till protesterna är ungefär desamma. 

Se även kravallerna i Sydafrika. Den enklaste förklaringen är att nedstängningarna av världsekonomin har frilagt motsägelser i samhällsstrukturen som man kanske inte borde ha frilagt... 

Undrar vad som händer när erosionen når, säg, Kina eller Förenta Staterna. 

Good luck to you all! 

Stora protester mot vaccinkrav i Frankrike

19 comments:

  1. Ni fattar att det här inte kommer att sluta så bra, va?

    ReplyDelete
  2. Jag vill inte avslöja vad jag lyssnar på just nu "på andra kanalen", men vissa grejer triggar verkligen mina mest "jakobinska" reflexer. Vilket bara bekräftar vad jag har sagt tidigare: Varje gång jag "omprövar" och "drar åt mitten" kutar verkligheten (och vänstern) ännu längre åt "höger", så att jag ändå framstår som vänsterextrem i slutändan. Vad synd att jag inte tror på kommunismen, då hade det blivit riktigt jäkla livat på den här bloggen, det vill jag lova!

    ReplyDelete
  3. Millions alive today *actually will* die...

    ReplyDelete
  4. "Millions alive today will never die" sa något av de högsta hönsen i Jehovas vittnen i början av 1900-talet, syftandes på alla trogna vittnen som fortfarande skulle vara vid liv när Jesus om ett år eller så skulle upprätta den gudomliga ordningen på jorden.
    Någon sorts antivariant på den utsagan här? Sen vet jag inte, JV-kan knappast ha varit förta sekten med dylika "profetior".

    ReplyDelete
  5. Just det, du förstod referensen...

    ReplyDelete
  6. Har förresten varit krasslig i stil med Corona sista tiden och blivit testad för antikroppar mot corona. Enligt sjukvården visar resultatet att jag inte har Corona. Enligt han som uppfann testmetoden är den nästan värdelös för kliniska tester.
    Hur som, här vaccineras icke!

    ReplyDelete
  7. Inte här heller. Folk får göra som de vill förstås, men jag tycker att vaccinen verkar osäkra, och ett av dem är baserat på något slags konstig genmanipulering. Tur att jag inte är beroende av ett arbete där man måste vaccinera sig...

    Intressant att du, jag och Erik faktiskt verkar överens på denna punkt.

    ReplyDelete
  8. Sen var han ju lite speciell trots sitt nobelpris i medicin. Ansåg att HIV inte orsakade AIDS och en del andra lite foliehattiga ideer.
    Men jag tror ändå han var något på spåren när han sa att virus ofta används som syndabockar för att man ska slippa sätta fokus på nya gifter människor exponeras för. Ett av de mest flagranta exemplen är Sellafield-anläggningen. Denna skandalöst läckande reaktor och bearbetningsanläggning för uran till kärnstridsspetsar är dokumenterat illa skött, även enligt etablisemangsmedia. Ändå försökte man i några årtionden skylla den högre förekomsten av barnleukemi och annat dödligt i området på virus. Man menade att när många människor på kort tid flyttar nära varandra så sprider de mer virus till varandra. Och det var många familjer som på kort tid flyttade till Sellafield för att arbeta på eller i anslutning till anläggningen...

    ReplyDelete
  9. Tycker det är konstigt att jag inte har Corona. Har totalt struntat i skyddsåtgärder och rört mig i folksamlingar och annat "olämpligt". Men är testerna så kliniskt värdelösa som uppfinnaren sa så...

    ReplyDelete
  10. Och lägg därtill "the replication crisis in science", the opiate crisis, alla andra lögner forskare mutade av storföretag har spridit, inte konstigt att folk inte litar på dem länge, sedan finns det ju en risk att backlashen blir ännu värre än problemet, om folk totalt slutar ta mediciner, går med i sekter, eller jag vet inte vad. Men etablissemanget och "systemet" är medansvariga till den uppkomna situationen, tror jag. Samma sak med censuren på nätet - folk drar förstås slutsatsen att "the Insiders" vill dölja något, varför skulle de *inte* dra den slutsatsen?

    ReplyDelete
  11. Håller med om att det inte är någon lätt balansgång. Här är i alla fall ett klipp med Mullis där han beskriver Dr Fauci. Från innan coronan, tyvärr avled Mullis något år innan Coronan.
    https://nyadagbladet.se/vetenskap/pcr-testets-skapare-kary-mullis-fauci-vet-ingenting/

    Mullis tycks ha levt ett intressant liv. Gammal surfare och hippie som ofta och gärna trippade på LSD. Sa att hans bästa ideer brukade infinna sig när han trippade. Hade rykte om sig om att vara en Cassanova av rang. Han och en annan professor hamnade i rätten efter att ha pucklat på varandra i ett labb så att provrör och annat krossades. Det var dock inget vetenskapligt som föranledde slagsmålet, däremot höll bägge på att otukta sig med samma kvinnliga doktorand och ingendera part hade lust att samsas om detta nöje.
    Man kan störa sig på på boomers ibland men vissa boomers har verkligen levt sina liv till fullo och kan dö nöjda om man säger så.

    ReplyDelete
  12. Fauci är antagligen en byråkrat som med lite ekvilibristik har överlevt flera presidenter...

    ReplyDelete
  13. PS: Vad var det du lyssnade på? Blir ju automatiskt nyfiken när folk säger att de absolut inte vill avslöja något.

    ReplyDelete
  14. Ha ha, tyvärr kan jag inte avslöja det, om fem eller tio år kanske? ;-)

    ReplyDelete
  15. Aja, kan respektera det i och med att jag själv är väldigt selektiv med vilka som får veta vad jag tycker om ditten och datten och vad jag ibland läser. Men om den stora kollapsen inte kommit om tio år och internätet fortfarande fungerar då så ser jag fram mot att ta del av vad det är för subversiva alster du förkovrar dig i.

    ReplyDelete
  16. Faktum är att det var 100% etablissemang och main stream. Det var därför det triggade mina mest vänsterradikala reflexer. Ibland blir man galen av att lyssna på en viss typ av propaganda...

    ReplyDelete
  17. Aha. Ja det kan ju även vara "problematiskt" att konsumera korrekta alster om man inte tycker som man ska tycka trots att folk vet att man läst dyngan. Då är man inte okunnig(vilket woke-mobben ibland kan förlåta)utan har "medvetet valt fel sida".
    Eller som en bekant till mig råkade ut för, han är snudd på lika nördig med språk och kulturer som Robert Lindsay och även rejält nernördad i marxistisk idehistoria. Han blev ihop med en yngre vänsterbrud som med med facinerad blick satt och lyssnade till hans ibland rätt tjatiga utläggningar på fyllan om obskyra marxistiska teoretiker, olika språks släktskap etc...
    Hon verkade tokkär i honom men det började pratas i hennes vänkrets om vilka "sinnessjuka åsikter han hade, nästan som SD". En dag ringer hon helt enkelt upp honom och säger att det är slut för att han är "ett jävla nassesvin".
    En tid senare är jag på samma fest som damen ifråga. Hör hur hon rejält överförfriskad beklagar sig för en väninna om vilket as exet är. Han blev bara hemskare och hemskare ju mer hon la ut texten om honom på fyllan. Hon började även förebrå sig själv för att hon "inte fattat tidigare". Det hela började låta som någon sorts alkoholindränkt maoistisk självkritik. Plötsligt nästan skriker hon "Han kan ännu mer än mig om andra kulturer och anarkism och sånt men ändå väljer han fel sida, det är det som är ondska". Gråten var inte långt borta. Själv avlägsnade jag mig diskret från tillställningen då jag insåg att jag förmodligen förr eller senare skulle röja min position med ett spontant och långvarigt gapflabb om hon fortsatte kvällen i samma stil.
    När jag berättade om incidenten för bekanten sa han att "men vad fan, jag märkte aldrig att hon hade något emot det jag pratade om".
    Folk säger med viss rätta att jag har aspergerdrag men till och med jag insåg hur bristfällig hans förståelse för varför han blivit dumpad var, nästan på ett litet barns nivå.
    Neanderthalarnas oförmåga till manipulation gör dem även rätt blinda för manipulation i deras omgivning om man säger så.

    ReplyDelete
  18. Din vän verkar nördigare än mig under min nördigaste period...

    ReplyDelete