Sunday, July 25, 2021

Gårdagens nyheter


Det här läste jag redan "när det begav sig", men Greenwald har tydligen tagit affären till en ny nivå. Förlåt, jag menar "den öppet homosexuelle juden" Greenwald. 

Enligt den förvånansvärt populära vänsterradikala sajten WSWS är Greenwald dock "hysterisk småborgare" och "fascist", så jag antar att de kommer att tugga fradga ett tag framöver över detta avslöjande. Planerna på att kidnappa Whitmer var nämligen ett av WSWS:s huvudnummer i deras, ähum, hysteriskt småborgerliga kampanj mot en viss Donald Trump. 

Men okej, de kan ju fortfarande peka på stormningen av Kapitolium. Ska bli intressant att se när *den* historien visar sig ha luckor, den också...

Från Fria Tider, som jag givetvis kraftigt tar avstånd ifrån, och så vidare. Ni får förresten ursäkta min in-house-polemik mot WSWS, men eftersom jag brukar länka till dem också till och från, så tänkte jag att jag måste markera lite!

FBI organiserade "kidnappningen" av Michigans guvernör

1 comment:

  1. För den som kan engelska (och bryr sig) så nämner WSWS Greenwald här, dock i en tidigare artikel om COVID.

    https://www.wsws.org/en/articles/2021/06/17/stew-j17.html

    ReplyDelete