Tuesday, August 3, 2021

DAGENS Strasser

Tired of winning yet?

"SSU tonar ned kulturmarxismen"

12 comments:

  1. OT. Kan någon förklara varför AB både publicerar hatartiklar mot vaccinkritiker och (längre ner på samma sida) en låst artikel med rubriken "Så sprids viruset - av fullvaccinerade"?

    ReplyDelete
  2. Något har hänt i den svenska debatten bara den senaste veckan eller så. Ska bli intressant att se om det håller i sig, eller bara är semestervikarier som löper amok under rötmånaden. Nästa år är ett valår. Utrensningar på gång?

    ReplyDelete
  3. Alltså "utrensningar" av de som kritiserar Narrativet.

    ReplyDelete
  4. Lite vågat av AB och Expo att satsa på "det är absolut inget farligt med multi-nationella storföretags framhastade vacciner (utom det ryska Sputnik)" snarare än på "detta är det bästa vi har just nu, använd ert sunda förnuft, vi är för yttrandefrihet på nätet". Men okej, man måste ju ta risker i politiken, antar jag...

    ReplyDelete
  5. Jag anser mig inte "veta" hur farligt vaccinet är, men med tanke på alla dubbla budskap och all politisering kring pandemin borde man ha yttrandefrihet i sociala medier om allt från lock down till vacciner. Jag är tillräckligt gammal för att komma ihåg när *liberalerna* var mot lock downs, medan många på högerkanten stödde dem! Sedan kom det en häpnadsväckande rockad bara några månader senare. Orsak: demokraterna i USA insåg att de kunde använda lock downs mot Donald Trump. Jag är också tillräckligt gammal för att komma ihåg när "labbläckan i Wuhan" var en "konspirationsteori". Nu är den plötsligt officiell sanning c/o Joe Biden! Så varför ska jag tro på "expertisen" om de är oense, och informationen filtreras av politiska eliter enligt dagsbehoven?

    ReplyDelete
  6. Nästa U-sväng kan bli att etablissemanget erkänner att vaccinen inte funkar, och använder detta som ett argument för nya lock downs!

    Ska bli intressant att se AB:s och Expos reaktioner på det...

    ReplyDelete
  7. Jag tror tyvärr att detta kommer att sluta väldigt illa senare i höst och vinter, oavsett vem som har rätt i sakfrågorna. Ja, jag menar kravaller och andra typer av sociala oroligheter. Kanske inte i Sverige, men "tredje världen" och faktiskt även USA kan vara i riskzonen.

    ReplyDelete
  8. Oklart om det finns något vaccin mot jäkligt ilskna folksamlingar...

    ReplyDelete
  9. Jag har inte riktigt tagit till att vi nog står inför en perfekt skitstorm förrän typ i förrgår. Nåja, jag har kvar mitt vattenfilter och det mesta av preppermaten jag köpte när jag trodde att corona skulle bli vår tids böldpest. Irriterande att det blir "sociala oroligheter" och inte en faktisk pandemi som gör att jag får börja använda mitt förråd "på riktigt". Får nog ta en genomkoll hos tandläkaren med så jag slipper eventuell tandvärk vid ett utdraget krisscenario.
    Önskar att det var Schweiz och inte Sverige jag var medborgare i.

    ReplyDelete
  10. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  11. Hjälp!
    Ingen går säker för corona-chan. Två tigrar har insjuknat nu. Eller inte... Verkar som att testmetodens uppfinnare Kay Mullis hade helt rätt om att metoden används fel i stor utsträckning.
    https://thehill.com/policy/international/565874-officials-investigating-how-two-rare-sumatran-tigers-caught-covid-19

    ReplyDelete
  12. Var på apoteket för att hämta ut lite ej coronarelaterad medicin. Tre styck personal på plats. Två bar mask. Hon som expidierade mig och såg ut som en persiska var utan. Började prata corona med mig. Hon frågade om jag var vaxinerad. Aldrig att jag tar ett så otestat vaccin sa jag. -Inte jag heller, svarade hon direkt. När hon kom tillbaka med mitt recept viskade hon -alltså svenskar är så jäkla godtrogna, ja inte du men du fattar. Samtidigt gjorde hon en menande ögonrörelse åt sina kollegors håll.
    Jag sa att jag fattade precis och att jag håller på att bli galen av det här jäkla landet.

    ReplyDelete