Monday, November 29, 2021

Min fiendes fiende, Jimmie för helvete


Jag ser att alt-högerns kärleksaffär med Kakabaveh (som kritiserat V för att inte ta hedersvåld på tillräcklig stort allvar) nu definitivt verkar vara över. Den har väl legat på is sedan förra uppgörelsen mellan "den kommunistiska kurden" och sossarna. Hösten 2020? 

Sedan undrar jag om Jimmie och Fria Tider verkligen håller reda på alla fraktionerna i Syrien. PKK:s syriska gren understöddes fram till hösten 2019 även av USA eftersom de bekämpade IS. Och jag antar att den numera har en taktisk allians med Assad, som Fria Tider väl stödjer? Vem SD stödjer är mer oklart. Grå Vargarna? 

Men okej, okej, jag vet att denna kommentar från min sida är lite "autistisk". Den egentliga orsaken till angreppet på Kakabaveh är förstås någonting annat. Vågar man gissa på hennes etnicitet? 

"SAP köpte segern av kurdisk kommunist"

2 comments:

  1. Jag tvivlar. Tycker Kackan ger ett maktgalet, kaotiskt och lätt efterblivet intryck. Och det tycks ha varit den allmänna uppfattningen bland alt-högern i Sverige. Yror ingen utom de mest nassiga fraktionerna skulle hänga upp sig på hennes etnicitet om hon gett ett stabilare intryck.

    ReplyDelete
  2. Det är iofs lite anmärkningsvärt att hon förhandlar med regeringen som om hon hade ett helt machtpartei i ryggen. Fast det kanske hon har, i norra Syrien då...

    ReplyDelete