Thursday, May 6, 2021

Let´s follow the logic to the end, shall we?

 


If everything we do since circa 1500 is "cultural appropriation", while Christianity is imperialist (both when used by us and when used against us), the only logical answer is...Indo-European paganism. I admit that I don´t really like the idea of venerating Nerthus, Dionysus or Indra, and I would be surprised if the SJWs *really* want us to try, LOL. But sure, perhaps I can adopt a slightly revised version of Platonism and pretend *that* is the original Indo-European understanding of this? Or is something like the "Celtic Church" acceptable, too? If not, there´s always human sacrifice... 

6 comments:

  1. Europeer var inte först ned att andas. Nu slutar vi genast med det annars approprierar vi. Hör ni det alla vita henor i Mp? Ja jag tittar på dig Stenevi. -Seså, damerna först. Jag kommer till Fridolin strax.

    ReplyDelete
  2. Shampoo är ett annat klassiskt exempel. Kommer från Indien. Fast många typer i väst använder nog inte shampoo, så det argumentet kanske inte fungerar?

    ReplyDelete
  3. Jsg använder inte schampo. Kör med vatten och svinborste. Havreavkok eller lera någon enstaka gång om jag rört mig i miljöer med sunkig avgasmättad luft eller så.
    Men altså, moderna schampon är baserade på Sodium Lauryl Suöfat. Uppfans i väst som ett billigt alternativ till sprit för att fetta av vaoen med. Hade även fördelen att mannarna inte hällde i sig det i tid och otid.
    Hur definierar dessa SJW:s egentligen schampo? Är precis allt man applicerar i håret i rengörande syfte schampo?

    ReplyDelete
  4. Och avkok på björk har använts som schampo sedan hedenhös i nordeuropa. Det här påminner om en fånig indisk styrketräningsguru på YT sim hävdar att knäböj mfl styrkeövningar "stulits" av europeer från indier. Ok. Så ni kan inte göra knäböj längre då eller? Själv gör han ofta övningar med skivstång med löstagbara vikter. En svensk uppfinning. All världens tyngdlyftare tycks ha stulit denna uppfinning av stackars sverige. Upprörande!

    ReplyDelete
  5. Aha, intressant. Det är i så fall säkert indier eller indofiler som säger att shampoo kommer från Indien. Smittkoppsvaccin (i elementär form) påstås komma därifrån också, men tekniken verkar ha varit känd i andra delar av världen också innan den förfinades vetenskapligt av den moderna västvärlden...

    För många år sedan såg jag en sketch i en brittisk komediserie med indiska skådespelare. De drev faktiskt med indisk nationalism. "Everything good comes from India, look at Jesus, a really poor guy, sounds like an Indian"!

    Fast de arabiska siffrorna tror jag är indiska i vart fall...

    ReplyDelete
  6. Ja för bövelen. Men det kan man ju roa sig med att diskutera med någon arabisk muslim. Blev snabbt dålig stämning kan jag säga.

    Annars rekommenderar jag shenet.se för den som vill nörda ner sig i olika hygienmetoder genom historien fram tills nu. Mycket användbara recept där, särskilt om man gillar att plocka råvarorna i naturen eller matdisken.
    Försöker följa den Ayur Vediska principen att bara använda ätbara saker på huden. Jag erkänner mitt brott, alla indofiler. Jag stal den iden från indien. Pilutta er, nu får ni gå smutsiga. Eller så kan ni stjäla vårt Sodium Lauryl Sulfat.

    ReplyDelete