Saturday, May 8, 2021

Jag trodde detta var en lögn från alt-högern...



...men det är det inte. 

Vårdguidens språkgrupp avskaffar officiellt ordet "kvinna". Och feministerna har ännu en gång blivit grundlurade av patriarkatet. Först när man skulle knäfalla inför fundamentalistisk eller konservativ islam, och nu när man ska stödja trans-rörelsen. 

Fast alt-högern har fel också. För detta bevisar ju faktiskt att patriarkatet inte är en myt. Det verkar ha en sanslös förmåga att reproducera sig även inom vänstern!

Men okej, det kan ju bli kul att se hur tramsvänstern tänker sälja in det här hos islamisterna... 

"Kvinna - undvik"

5 comments:

  1. Tror alt-högern ser patriarkatet som något högst reelt(och eftersträvansvärt, om än inte i den här skepmaden). Jämnstäldister däremot...

    ReplyDelete
  2. Du har rätt, det jag menar är kanske snarast vissa libertarianer som verkar hävda att USA minsann är jämställt och anti-rasitiskt, etc. T o m vår gamle vän Styxhexenhammer666 brukar köra den visan. Även Paul Joseph Watson (fast jag följer honom inte längre så noga).

    ReplyDelete
  3. "Kvinna -undvik". Freudiansk felsägning i vårdguidens rubrik där? Jag håller med. Kvinna, undvik dessa kvacksalvare om du behöver vård. Du man också.

    ReplyDelete
  4. Ah jo, Alt-lighthögern då, om jag ska hårklyva lite.

    ReplyDelete
  5. Det här är tydligen inte ett parodikonto. Eller *är* det det?

    https://twitter.com/bilaaan1/status/1390999773164023809

    ReplyDelete