Monday, April 12, 2021

Jag är däremot pigg som en nötkärna



LOL. Om ni undrar varför jag inte länkat till detta tidigare, så beror det på att jag faktiskt inte sett det förrän nu. 

Ett ganska bra exempel på hur medelklassvänstern dumpat sista ledet och mest bara blivit medelklass. Eller "etablissemang", om man så vill. Den här tantens ungdomsprotester var bara vägröjare för den globo-liberala kastens hegemoni inom senkapitalismen. 

Sedan kan man naturligtvis tycka att QAnon är skvatt vansinniga, men det är en annan sak. Dessutom kan man ju fråga sig *varför* dissidenter numera dras till tokhögern snarare än till "sociala rättvisefrågor". Just för att sådana som krönikören på sin ålders höst försvarar etablissemanget, kanske?

"Jag är trött på att tvingas försvara etablissemanget"


 

1 comment:

  1. Själv har jag ingen aning om var jag står. Jag vacklar väl mellan medelklasshögern, underklassvänstern och den internationella socialdemokratins byråkratiska apparater. Med viss "religiös" anstrykning. Bland annat!

    Nå, jag förstår åtminstone problemet...

    ReplyDelete