Tuesday, February 8, 2022

Verkan går före orsak

Putte Troll

En av de mest imbecilla saker jag läst på Aftonbladets ledarsida sista tiden. 

Den här formuleringen är särskilt sanslös: "Sverigedemokraterna har en lång historia av kopplingar till ryska intressen. På 90-talet tog man emot bidrag från de franska högerextremisterna i Front National, som i sin tur sedan dess tagit stora lån hos ryska banker med kopplingar till Vladimir Putin." Sedan dess? Verkan går visst före orsak. Är AB:s ledarskribent ockultist? 

Och är man mot folkomröstningar med motiveringen att dessa kommer att bli "trollfester" (i motsats till folkfester, kanske), så kan man väl ställa in riksdagsval med samma argument. Naivt av AB att tro något annat... 

"Åkessons naivitet är ett hot mot rikets säkerhet"

4 comments:

  1. Ett annat fantastiskt debattinlägg:

    https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/wOJ3WA/sehlstedt-sa-har-metoo-gjort-kvinnor-mer-kriminella

    ReplyDelete
  2. Trodde aldrig att jag skulle försvara Metoo men det här var så muppigt och långsökt att jag inte trodde att vare sig aftonbladet eller eller aggressiva-primater av honkön från "orten" skulle kunna hävda detta på allvar.

    ReplyDelete
  3. Om förortsbrudarnas kriminella pojkvänner mot all förmodan läser aftonbladet lär de få sig ett gott skratt. "Visst mannen, klart att min guss förvarar mitt stash och ibland till och med rånar någon svenne på grund av Metoo, inte för att jag säger åt henne att göra det".

    ReplyDelete
  4. Jag hoppas på något slags feministiskt backlash mot den här teorin. Dax för Gudrun Schyman att rycka ut, kanske?

    ReplyDelete