Sunday, May 1, 2022

Jag kan tänka mig minst en...



Japp, dax att klaga lite på Lena Mellin i Aftonbladet igen. Rubrik på startsidan: "Anderssons start unik i modern tid. Frågan är om någon statsminister haft det svårare". 

Ja, jag vet inte, Lena. Per-Albin Hansson, kanske? :-P

Fast det beror förstås på hur man definierar "modern tid". Jag antar att det här betyder "efter 1945". På samma sätt kan man "bevisa" att högerradikaler dödat fler personer än islamister i USA, genom att börja räkna från 2002...(det har gjorts).

OK, det var det! 

3 comments:

  1. Förstår inte hur högerrsdikaler kan ha dödat fler än islamister även om man räknar från 2002

    ReplyDelete
  2. De menade i själva USA. Jag minns inte längre hur de definierade "högerradikal". Eller vänsterradikal, för den delen.

    ReplyDelete
  3. Verkar svårt att få till den ekvationen även om man bara utgår från USA:
    https://www.friatider.se/pekar-ut-hogerextrema-som-storsta-hot-kan-inte-namna-ett-enda-exempel

    ReplyDelete