Saturday, May 28, 2022

Putinpriser

Åh, högvördade mästare,
vi har kommit hit till Edra lotusfötter för att
Ni ska lära oss krigspropagandans grunder! 

Börjar tröttna lite på propagandan i svenska medier om kriget i Ukraina. Fast jag kanske inte borde vara det. Jag menar, jag stödjer Ukraina. Och propagandan verkar ju fungera.

VÄSTMEDIA: Ukraina håller på att besegra Ryssland!!! Sanktionerna fungerar!!! Azov är inte nynazister!!!

OCKSÅ VÄSTMEDIA: Ukraina behöver mer vapen ASAP!!! Sanktionerna måste förstärkas!!! Vi måste gå med i NATO om ryssarna skulle anfalla oss också med käääärnvapen!!! Men Azov är inte nynazister!!!

UKRAINAS VÄNNER: JA, JA, JA, JA!!!

Om man kan "skoja" allmänheten på det här sättet, borde jag hålla tyst och spela med? Jag kanske inte är tillräckligt cynisk och hårdkokt i sådana har skarpa lägen. Fredsskadad, rentav. 

Men kom inte och klaga på mig om allmänheten om ett år skyller Putinpriserna på den där lille komikern i Kyiv, snarare än på Putler. Och slutar läsa Aftonbladet...

No comments:

Post a Comment