Saturday, March 5, 2022

En uppenbarelse på vägen till Moskva


En halvrolig krönika i Aftonbladet om hur Putte korrumperat det sanna Västerlandet med sina konvertibla rubler och sin olja-gas. Och så uran på det, då. 

Här måste jag än en gång inflika att bland de västerländska storföretag och organisationer som nu flyr Moskva som råttor flyr ett sjunkande skepp, så saknas två aktörer. En av dem är Trump. Den andre är Biden.

Trump verkar ha lämnat Moskva för länge sedan. Kanske redan innan han blev president? Alltså samme Trump som i fem års tid unisont anklagades för att kollaborera med Putin. De som *verkligen* kolluderade var tydligen alla "vakna" kapitalister. Någon borde kolla hur mycket penikunära kontributioner de gett till demokraternas valkampanj...

Den andre är alltså Biden. Joe Biden. Vilket väl mest beror på att hans vanartade son Hunter korrumperades av *ukrainska* oligarker istället! Observera att Trump ringde till Zelenskyj, inte till Putin, när han ville gräva fram lite kompromat om Bidens familj! 

:D

Mina egna band till Putin har väl närmast varit något slags from förhoppning (daterad 9/11) om att USA, EU, Ryssland och Kina kan samarbeta mot sunni-islamism och terrorism. Som hotade samtliga. USA:s stöd till fina killar som Muslimska Brödraskapet eller al-Nusra har liksom aldrig varit min grej. Eller hade jag fel på den punkten? Däremot fick jag inga konvertibla rubler för besväret. Och knappt ens uran jag kan sälja på råvarubörsen. Så nu vet ni det.  

Jag börjar misstänka att även jag har nåt band eller två till Putin

No comments:

Post a Comment