Tuesday, September 12, 2023

Titta vem som *inte* tycker att jag är högerpopulist! :D

 


Vad säger ChatGPT om Ashtar Command Book Blog?

På svenska:

>>>Ashtar Command Book Blog är en webbplats som fokuserar på esoteriska ämnen, metafysik, andlighet och New Age-filosofi. Namnet antyder en koppling till "Ashtar Command", som är en del av en tro som förknippas med New Age-rörelsen. Ashtar Command sägs vara en grupp av icke-fysiska varelser som kommunicerar med människor på jorden med syfte att vägleda och stödja i en övergång till en mer upplyst och harmonisk tillvaro.

>>>Webbplatsen kan erbjuda recensioner av böcker inom dessa ämnen, diskussioner om andliga koncept, samt andra resurser för dem som är intresserade av dessa ämnen. Det är viktigt att notera att New Age-filosofi och dess associerade koncept ofta är kontroversiella och kan variera starkt i tolkning och tro från person till person.

>>>Jag har ingen specifik information om en särskild "Ashtar Command Book Blog" som existerar efter september 2021, och om den har skapats efter det datumet, skulle jag inte ha information om den.


På engelska:


>>>As of my last knowledge update in September 2021, I do not have specific information about an entity or website called "Ashtar Command Book Blog." It's possible that it may be a niche blog or website related to esoteric or spiritual topics, possibly associated with the concept of the "Ashtar Command" which is often mentioned in New Age and UFO-related communities.

>>>If "Ashtar Command Book Blog" is a new entity that has emerged after September 2021, I would not have information about it. If you're interested in learning more about it, I recommend conducting an internet search or visiting the website directly if it exists.


11 comments:

  1. This is somewhat spooky...

    Who is Thomas Sheridan on YouTube?

    Thomas Sheridan is an Irish author, artist, and researcher known for his presence on YouTube. He is recognized for his analyses of society, culture, and human behavior, and has produced videos and lectures on various topics including conspiracy theories, psychology, and esotericism.

    Sheridan has authored several books exploring subjects such as manipulation, psychopathy, and societal structures. His work can sometimes be controversial, and he often expresses strong opinions on various matters.

    Please note that my knowledge is based on information available up until September 2021, and I'm not updated on events or developments that may have occurred after that date.

    ReplyDelete
  2. Får känslan att ChatGPT bara gissade när jag bad den beskriva den här bloggen. Men den verkar känna till Thomas Sheridan!

    ReplyDelete
  3. Helt off topic. Du lade in en kommentar på min blogg nyss, och jag har inget emot den alls. Men jag blev lite chockad för min blogg är förhandsmodererad och jag har inget som helst minne av att ha modererat din kommentar - den plötsligt bara fanns där. Så jag testade och lade in en kommentar från en webbläsare där jag inte är inloggad, och, nej, den kom INTE in automatiskt. Så antingen tog jag in din kommentar i ett blackoutat tillstånd eller också var förhandsmodereringen mystiskt avkopplad under en kort tid för att sedan lika mystiskt kopplas in igen, eller också har du utvecklat nån sorts hackerförmåga - eller så finns det en annan rent övernaturlig förklaring. Såg du om den kom in direkt?

    Erik R

    ReplyDelete
  4. PS: Men när jag skrev till *Chat GPT och frågande om din blogg hände endast detta. .
    "User
    Vet du något om en blogg kallad *Ashtar Command Book Blog?
    ChatGPT

    Jag har ingen specifik information om en blogg med namnet "Ashtar Command Book Blog" i min träningsdata fram till september 2021. Det är möjligt att bloggen har skapats eller blivit mer relevant efter den tidpunkten, eller att den inte är välkänd eller inte har inkluderats i de källor som jag har tränats på.

    Om du letar efter information om en specifik blogg eller ämne som inte är välkänt, skulle jag rekommendera att du använder en sökmotor eller besöker webbplatsen direkt för att få den senaste och mest relevanta informationen."

    ReplyDelete
  5. Dvs det motsvarar det svar du fick på engelska men inte det du fick på svenska.

    ReplyDelete
  6. PPS. Det troligaste är ändå det att jag godkände din kommentar utan att vara medveten om det, Jag har en gång skickat en vänförfrågan på Facebook utan att vara medveten om det. Dessbättre till en person som mitt medvetna jag inte hade något emot. Hen svarade förresten ja.

    ReplyDelete
  7. Erik,

    Nej, den kom inte in direkt. Så du måste ha godkänt den, och sedan glömt bort det av någon anledning. ;-)

    ReplyDelete
  8. Erik igen,

    Intressant. Det kanske betyder att ChatGPT "lärt sig" att det inte finns någon trovärdig information om min blogg, och att man därför inte ska fabulera om saken. Ett riktigt datasnille hade säkert kunnat hitta en förklaring...

    ReplyDelete
  9. ChatGPT sägs inte lära sig nya saker nu. Den minns inte nu vad den gjort efter september 2021 och minns inte information den fått av de som använt den efter september 2021 (och någon annan information har dne inte fått). . Inte någon. Det enda tillfälle den kan ta intryck är på en och samma chatt, där den ser vad som skett tidigare på just denna. Men så fort den lämnar denna chatt glömmer den bort allt som hände på denna. Det är i alla fall den information jag själv fått av ChatGPT . när jag ganska noga frågat ut den.

    ReplyDelete
  10. Aha, det skulle kunna förklara saken. När jag frågar ChatGPT *nu* om min blogg får jag ungefär samma svar som du fick första gången...

    ReplyDelete