Thursday, June 27, 2024

Avbön

 

Credit: Cottonbro studios (Pexels)



"Jag var naiv". Det verkar ha varit en alldeles särskild sorts naivitet. Jag menar, den låter nästan som karriärism! Och hur troligt är det att en f.d. högersosse *egentligen* går åt vänster? Inte särskilt troligt. 

Vad det antagligen handlar om är att kombinationen nyliberal högerpolitik och massinvandring inte längre fungerar, och då satsar man istället på en kombination av "vänster"politik och...gissa vad...massinvandring. Lägg också märke till Hamas-vurmen, undangömd i en eller två meningar. 

Du kanske har varit naiv, tanten. Jag är det alltså inte! Det vi ser nu är Maktpartiets fejkade omvändelse under galgen. 

Sossarna som sålde ut belönas fortfarande av politiken

3 comments:

  1. "Jag/vi har vatit naiva", så låter hyenornas stridsrop som man stämmer upp framme vid köttgrytorna. Man flyttar r sig dock inte en milimeter från grytorna.

    ReplyDelete
  2. Den enda skillnaden är nog att hon säger "jag" har varit naiv, istället för det irriterande "vi" har varit naiva.

    ReplyDelete
  3. det får man ge henne, att hon åtminstone hade vett att inte via sig med hela Sverige.

    ReplyDelete