Monday, February 1, 2021

Skadeglädjen är den enda sanna glädjen



Jag har ju dyrt och högheligt lovat att inte längre kommentera dagspolitik på denna blogg, men jag *måste* helt enkelt kommentera detta...

Jag har tidigare skrivit om Lincoln Project, en grupp republikaner som stödjer Biden och publicerat ett stort antal "attack ads" mot Trump. Gruppen har även uppmärksammats i svensk press, och var under en period globo-liberalernas särskilda "darlings".

Allt stod dock inte rätt till. En av projektets grundare, John Weaver, har varit inblandad i en del andra "projekt" också. Exempelvis var han *registrerad som lobbyist för Ryssland* (närmare bestämt Rosatom) innan han joinade Lincoln Project. Vilket ju är lite anmärkningsvärt, eftersom påståendet att Trump är rysk agent är en av demokraternas favoritanklagelser.

Den verklige "agenten för Ryssland" var alltså...John Weaver.

Och nu är allt över, sedan det liberala flaggskeppet New York Times publicerat en artikel om att Weaver är pederast/pedofil och stalker. Lincoln Project tog nyligen avstånd från Weaver (d v s uteslöt honom), samtidigt som de påstår att de inte visste något.

Peddorykten kring Weaver har cirkulerat sedan 00-talet. Länken härnedan går till en kritiker som hävdar att projektet visst kände till Weavers eskapader. Något jag givetvis inte kan uttala mig om.

Däremot vet jag en annan sak. Skadeglädjen är den enda sanna glädjen. Om John Weaver, stalkern som jobbat åt både Putin och Biden, inte hade existerat *hade QAnon tvingats uppfinna honom*...

"The Lincoln Project is lying"

John Weaver accused of grooming

3 comments:

  1. Han hade kanske sett alla de videos som finns på nätet som visar Bidens (försiktigt uttryckt) gränslösa beteende mot barn och tänkt att den mannen vill jag ABSOLUT ha som president.

    ReplyDelete
  2. Hela historien visar hur totalt sönderkorrumperat USA har blivit. Hur i allsin dar kan det statliga ryska energibolaget köpa en republikansk "political operative"? Lägg också märke till hur medierna agerat. De säger ingenting om Weavers ryska kontakter, trots att de är *offentligt registrerade*. Media ljuger och ägnar sig åt propaganda inte undersökande journalistik!

    ReplyDelete
  3. Jag undrar förresten varför New York Times förkastat Weaver just nu? Är han inte användbar längre? Är Lincoln Project inte användbara längre? Eller är det ett desperat bondeoffer?

    ReplyDelete