Sunday, February 7, 2021

Dax att dammsuga

Okej, har jag förstått det här rätt nu?

Eftersom miljörörelsen drivit igenom att kärnkraftverket Ringhals ska stängas, så har elpriset rusat i höjden.

Detta för att det råder elbrist. Sverige måste därför importera ful-el från kolkraftverk och liknande i Polen, Vitryssland och Ryssland. Alltså från en auktoritär katolsk regim nära allierad med Donald Trump, samt två länder inom Putte-sfären.

Men inte ens detta räcker. Och då måste jag sluta diska och dammsuga. Jag måste alltså uppoffra mig för att svensk pappersindustri ska kunna köpa ful-el från Putin, eftersom Miljöpartiet stängde Ringhals.

Och detta räddar på något sätt klimatet?!

Or is there something I'm missing here?

Nix, det blir dammsugning imorron, och nästa vecka skaffar jag plasma-TV och installerar bredband. Har ni invändningar, ta upp dem med Ryska Federationens president! 

No comments:

Post a Comment