Sunday, March 7, 2021

Death metal



Någon slags hårdrockare i Polen har blivit dömd för att ha "sårat religiösa känslor" och därför vederbörligen blivit hyllad i SVT:s Kulturnyheterna. Den religion han förolämpade var såklart katolicismen. 

Anta att en hårdrockare i Sverige hade förolämpat islam. Eller att en hårdrockare i USA förolämpat judendomen. Tror ni att SVT hade försvarat dem? Nej, inte jag heller.

Eller anta att den där polske rockaren hade kritiserat islam och faktiskt blivit dömd för *det* i Polen. Vad hade SVT gjort då? Förmodligen tagit kraftigt avstånd...från rockaren.

Scenariot är inte alls omöjligt.

Titta vad som hände med Navalnyj i Ryssland. Först var han västmedias lilla hjälte. Sedan kom det fram att han hetsat mot invandrare från Kaukasus (av vilka många är muslimer). Då tog de vakna liberalerna vederbörligen avstånd från honom (Putin garvar). Jag hoppas ingen berättar för dem om vem som störtade Janukovitj i Ukraina, LOL. 

Och nej, jag har inga särskilda planer på att såra vare sig katolikers, muslimers eller ortodoxa judars religiösa känslor. Möjligen kan jag tänka mig att driva med riktigt utflippade religiösa sekter. Och på en väldigt bra dag, kanske inte ens. Däremot stör jag mig lite på hyckleriet. Alla vet att hårdrockaren hade blivit anmäld, och kanske t.o.m. dömd, för hets mot folkgrupp i Sverige om han trampat på en bild av en muslimsk kvinna klädd i slöja, eller en hassidisk jude med fett stort skägg... 

Men att trampa på en bild av jungfru Maria går tydligen bra! 

Suck...

2 comments:

  1. Svenska och andra västerländska satanister är verkligen patetiska när de kaxar sig mot kristna. Lika modigt som att kaxa sig mot en gammal förälder på dödsbädden för att denne inte lät en göra vad fan som när man var barn.

    ReplyDelete