Tuesday, December 1, 2020

Merry Christmas, everyone!

 







2 comments:

  1. Jag står väl för minst 95 procent av off topic-kommentarerna här. Och nu tänkte jag ta upp en fråga som jag inte sett att du på allvar tar upp. Utifrån din kvasi-stasseritiska grundinställning har du diskuterat ett antal frågor. Vi vet bland annat att du tydligen skulle stött Trump i USA. Vi vet att du vill stödja de krafter som är emot "globaliseringen". Men hur applicerar du en sådan linje på svensk politik? Vilket parti i Sverige säger sig kämpa mot globaliseringen? Och i vilket parti finns det mest chans att stöta på kvasi-strasseriter?

    Hmm.. fast jag tror trots allt att du inte skulle föra fram parollen "kritiskt stöd till SD" till nästa val. Visserligen kan man ibland tycka att du närmar dig ett kritiskt stöd till QAnon, men USA ligger ju trots allt så långt bort..

    ReplyDelete
  2. Jag tror inte att det finns ett sådant parti i Sverige. SD är nyliberala reservmoderater. Om SAP skulle inta mer "kvasi-strasseritiska" ståndpunkter (även om det vore av rent pragmatiska skäl) skulle jag kunna tänka mig att stödja dem.

    Jag uppfattar mig förresten inte som "anhängare" av av Trump. Det handlar mer om att jag ser rörelsen kring honom som en legitim protest mot etablissemanget.

    Att Trump verkligen skulle göra något (ens något högerpopulistiskt) har alltid varit ett "long shot".

    ReplyDelete