Friday, March 8, 2019

Ät Bolsonaros biffar



"Bojkotta Bolsonaros biffar" utropar DN:s ledarsida. Enligt principen "där etablissemanget sätter ett minus, sätter jag ett plus" skulle jag alltså vilja uppmana alla att göra precis tvärtom. Ät Bolsonaros biffar! Alldeles särskilt de biffar som kommer från biffkor uppfödda i områden av Amazonas som skövlats riktigt ordentligt!

Jag undrar förresten var aktivisterna på DN drar gränsen. Är det OK att köra på Bolsonaros biobränsle? Hur är det med Bolsonaros militära intervention i Venezuela? 

Och hur var det nu, stödde inte DN statskuppen mot PT samtidigt som de försäkrade oss att det giiiiiivetvis inte var en statskupp, nehejdå. 

Jag har sagt det förut, jag säger det igen. You own him now. You are all Bolsonaro´s bitches...  

And no, I´m not giving up my beef.

No comments:

Post a Comment