Sunday, August 4, 2019

DN förnekar sig inte



DN har gjort det igen. Denna gång med råge. Dagen efter Pride tar de offentligt ställning för sado-masochism på ledarplats! OK, då vet vi vad "agendan" går ut på. Deras agenda, vill säga. Jag tänker inte länka till eländet...

Kommer att bli intressant att se hur DN lyckas förena detta med sitt försvar av burka och chador, vänta, det finns faktiskt en gemensam nämnare.

DN stödjer kvinnofientlighet oavsett väderstreck. Pedofili med effektivt samtycke nästa?

5 comments:

  1. Man undrar verkligen över mentaliteten på DN:s redaktion de senaste fem åren eller så...

    Måste vara som att tillhöra en destruktiv sekt.

    ReplyDelete
  2. https://nyheteridag.se/cuf-vill-legalisera-sex-med-barn-det-slutar-med-pedofili/

    ReplyDelete
  3. Vi har alltså ett officiellt ungdomsförbund som är för pedofili. Helt otroligt. CUF borde nu bojkottas i alla sammanhang tills de tar sitt förnuft till fånga. Ska bli intressant att få läsa vad the Bondage Queen på DN tycker om detta!

    ReplyDelete
  4. Kan tyvärr inte läsa DN, då jag inte prenumererar. Varje tidning med självaktning borde låsa upp åtminstone sina ledare, om de nu vill få sina åsikter spridda.

    För övrigt hatar jag den moderna termen BDSM, och föredrar den "gammaldags" sadomasochism (S/M).

    Det finns - tror jag - två grundläggande faktorer som i hög grad påverkar detta fenomen. Dels könsmaktsordningen - den förklarar varför de allra flesta "dominanta" är män och de flesta "undergivna" kvinnor (jag talar här och nedan om heterosexuell S/M).

    Dels traumatisk barndom och dysfunktionella barndomsmiljöer - det förklarar den relativt stora grupp /heterosexuella/ män som ändå är undergivna, vilket vore orimligt om man bara tog hänsyn till könsmaktsordningen.

    Jag är inte i sig emot att det finns sexuella relationer med sadomasochistiska inslag eller undertoner. Det avspeglar något - som inte kan önskas bort.

    Vad DN säger vet jag inte.

    Vad jag däremot retar mig på är "BDSM:are" (för att nu använda det otympliga modeordet) som dogmatiskt förnekar att det kan ha något med vare sig trauman eller könsmaktsordning att göra.

    De verkar nästan tro att vissa föds som sadomasochister, vilket verkar milt sagt osannolikt.

    ReplyDelete
  5. PS. Har lyckats komma in i ledaren. Dess kritik mot Gerda Christensson är ju missvisande. Christenssons debattinlägg är inte moraliserande. Möjligen lite fyrkantigt. Förde själv fram en försiktig kritik mot delar av det på hennes Facebooksida.

    Samtidigt som jag, också ganska försiktigt, kritiserade en av hennes BDSM-positiva opponenter på samma sida.

    Att jag är försiktig i dessa debatter är väldigt medvetet. Debatter om BDSM, liksom om transfrågor. tillhör de debatter där det verkligen nästan med e3n gåmg blir en snabb och hätsk polarisering.

    Jag kan ibland se rimliga synpunkter på båda sidor i dessa, och när jag går in i dem brukar jag ofta lägga mig "mitt emellan", på nåt sätt...

    ReplyDelete