Sunday, October 15, 2023

Jag känner mig kränkt, Ulf

 

Credit: Derek Keats 

Jag känner mig kränkt. Av dem som firar Hamas´ terrorattacker på svenska gator och torg. Ja, jag är så lättkränkt att jag med stor sannolikhet kommer att skaffa ett vapen och döda några av demonstranterna. Gärna mitt på ljusa dan i centrala Stockholm. Eller bara döda folk på måfå. Politiker kanske? 

Det kommer att ta åratal att återställa förtroendet.

Två saker skulle dock kunna få mig att ändra åsikt och tagga ner. Antingen att 57 judiska stater samlas till en konferens i Armageddon och kraftfullt fördömer den svenska regeringens passivitet i denna fråga. Det vore en tröst för tigerhjärtan. 

Det andra är att regeringen förbjuder demonstrationer till stöd för Hamas i enlighet med lagen om hets mot folkgrupp. Ja, jag antar att judarna räknas som en folkgrupp i lagens mening?  

No comments:

Post a Comment