Saturday, September 21, 2019

Bananrepubliken Sverige



När Donald Trump krävde att Stefan Löfvén skulle agera för att få ASAP Rocky frikänd, blev han tydligen avsnoppad av Löfvén som modigt förklarade att Sverige minsann har ett oberoende rättsväsende och därmed basta, Orange Man Bad you!

Sedan gick Löfvén med på allt annat Trump ville att han skulle göra...

Så modig var han, alltså. 

Next question!

Vad Löfvén och Trump egentligen talade om 


PS. Jag uttalar mig inte om huruvida Sverige och Ericsson ska sätta dit Kina och Huawei. Maybe, maybe not. Det jag reagerar på är en viss sorts medial dumhet, eller kanske naivitet. Lägg ner, Sverige har alltid tillhört västalliansen, möjligen med undantag för en viss Olof Palme... 

Självklart gjorde Löfvén som Trump beordrade. Ja, det kanske var *därför* Trump trodde att kan även kunde ta upp ASAP Rocky med den svenske kolonialguvernören. Kan man beställa lagstiftning från Sveriges regering kanske man kan få afro-amerikanska kändisar försatta på fri fot? I mean, why not?

Men *det*, Mr Orange Man, *det* är omöjligt cuz muh independent judiciary or something. 

Whatever. 

1 comment:

  1. Eftersom sossarna anser sig ha råd att ta bort värnskatten, så anser jag att de borde kompensera mig för min Huawei-telefon, om och när den blir förbjuden av Trump, förlåt, jag menar Löfvén.

    Tre lax vill jag ha, Steffe, tre lax ner i höger byxficka så nu vet du det!

    ReplyDelete