Sunday, January 9, 2022

Inga krigarkungar, precis


Sverige är ett av de länder som försöker provocera fram ett krig med Ryssland i Ukraina. Under tiden vet Säpo inte vem som uppehåller sig i *statsministerns egen bostad*. Nå, vi kan väl hoppas att de har bättre säkerhet kring förbanden på Gotland. Eller ÖB:s bostad...

Ett annat land som absolut vill starta krig med ryssarna heter som bekant USA. De är på hugget mot gulingarna också, alltså de där gulingarna som fortfarande är rödingar. 

Jag kanske har fel, men visst är det så att USA försöker tvångsvaccinera alla sina soldater och dessutom sänkt deras ersättning? USA:s ÖB - presidenten - är senildement och är antagligen mer förvirrad än Boris Jeltsin när det begav sig. Några större krigiska framgångar har han ju inte. Men okej, han har skrivit under ett presidentdekret om att pojkar ska få tillträde till flickors omklädningsrum i skolgympan, om pojkarna påstår sig vara flickor. 

Att placera ut NATO-trupper i Ukraina är ungefär som att placera ut sovjetiska kärnvapenmissiler på Cuba Libre. Inte världens smartaste idé. (Observera förresten att det var Kubas "eget val" att ta dit missilerna.) Men jag hade kanske känt mig *lite* säkrare om den som skramlar med pickadollerna hetat John F Kennedy. Eller Winston Churchill. Eller t.o.m. Karl XII.

Men när Joe Biden, "Magda" och några töntiga liberala stridspittar i DN eller Aftonbladet gör det, är det mest bara pinsamt.

Eller jäkligt skrämmande...     

Kritik mot säkerheten kring Andersson (S): "Väldigt allvarligt"

29 comments:

  1. "Livet är fullt av begränsningar". Detta enligt Lena Mellin på Aftonbladet. Fast hon talade ju om vaccinpass.

    Några begränsningar för NATO:s östutvidgning finns däremot inte.

    Man behöver inte vara särskilt pro-rysk (vilket jag alltså inte är) för att fatta att Karl XII:s och Napoleons invasioner av Ryssland *uppenbarligen* inte var särskilt välbetänkta.

    Fast NATO kanske tror att kriget kommer att bli mer som Krim-kriget på 1850-talet?

    ReplyDelete
  2. Vilket de alltså antagligen gör. Jag tror alltså inte att NATO bokstavligt vill invadera Ryssland...

    Frågan är om de ens vill försvara Ukraina. Det kan vara en bluff. Om Putte synar bluffen genom att invadera, kommer västvärlden använda detta som ursäkt för att starta nya "proxy wars" i Mellersta Östern. NATO kommer däremot inte att hjälpa Ukraina...

    ReplyDelete
  3. Ska bli intressant att se hur Polen reagerar om Joe Biden ballar totalt och villkorar militärt stöd till landet med att Polen måste acceptera trans och vaccinmandat. Kommer polackerna skita ner sig totalt?

    ReplyDelete
  4. Eller om Putte är smart nog att ge Polen "ett erbjudande de inte kan tacka nej till": en västukrainsk vasallstat väster om Kiev med polsk korridor till Svarta Havet (utan transor, bögar och ortodoxa trosbekännare). Putte behåller förstås Ukraina från Kiev och österut.

    ReplyDelete
  5. Eller är NATO:s plan att ingen av sidorna kommer att våga använda kärnvapen, och då kan väst kanske vinna ett konventionellt krig i Ukraina?

    ReplyDelete
  6. Väst *kan* lämna Ukraina. Ryssland kan det inte. Åtminstone inte den östra delen. Där större delen av befolkningen stödjer Ryssland. Gissa vem som kommer att vinna ett utnötningskrig? Det behöver inte ens vara en regelrätt ryssländsk invasion. Det kan vara en kampanj av storskalig terrorism som varar i 10 år...

    ReplyDelete
  7. Alltså terrorism i Ukraina mot ukrainska och västerländska mål.

    ReplyDelete
  8. En metod som ju även kan användas mer brett...

    ReplyDelete
  9. Undrar hur länge Storbritannien skulle hålla om pro-ryska terrorister smällde av några bomber i London? Eller Tyskland? Det var länge sedan jag såg storvuxna blonda arier med svällande muskler på Nürnbergs gator...

    ReplyDelete
  10. Det sägs att Polens militär numera är starkare än den tyska...

    ReplyDelete
  11. När muslimska kampgrupper smällde av bomber på olika platser i Europa och massakrerade civila, sket Europas regeringar och väljare i brallan. Fast om ryska kampgrupper gör samma sak kommer förstås alla soy boys att börja pumpa järn och bli skitfarliga elitsoldater för att försvara trans, queer och vego?

    ReplyDelete
    Replies
    1. I ett fåtal fall så ja faktiskt. Men generellt inte. Sojapijkar är och förblir Sojapojkar. Och det säger jag som är vegetarian men jag har fan aldrig gillat spya.

      Delete
    2. Soya menar jag. Freudiansk felskrivning.

      Delete
  12. Kan alla töntar som på fullt allvar menade att Trump var ett större hot mot vårldsfreden än Biden vara snälla att aldrig mer försöka tänka politiskt igen?

    ReplyDelete
  13. Förtydligande:
    En massa töntar till Sojapojkar kommer att gå på myten om att ryssen är största hotet mot Västeuropa och som vanligt kommer dessa att förtränga hotet från MENA. I en del fall kommer man att se det som nödvändigt att "manna upp" för att möta ryssen men mycket få kommer att faktiskt göra det. Detta då Sojapojkar i så många bemärkelser är kvinnor och hanterar hot utifrån på kvinnors vis genom att på bästa sätt behaga angriparen. Just så som Sojapojkar och vänsterfeminister gör med det högst reella muslimska hotet av idag. Skulle rysshotet mot all förmodan bli ett verkligt problem så kommer Sojapojkarna och vänsterbrudarna att var minst lika inställsama mot ryssen som man idag är mot MENAITER.

    ReplyDelete
  14. Lite för många versaler på sista ordet där. Boomervarning på det.

    ReplyDelete
  15. Själv anser jag att tron att det största hotet i denna värld kommer från "MENA" och/eller "muslimerna" avspeglar en närmast paranoisk världsbild. Så jag tillhör väl, enligt dig, din egenartade kategori "Sojapojkarna"... (varför "soja", varför "pojkar"?)

    ReplyDelete
  16. Soja antas av somliga forskare ha en östrogen effekt på kroppen. Dock väldigt omtvistat. Gillar teorin då jag själv alltid tyckt soja i nästan alla former är äckligt, mina veganska böjelser till trots.

    ReplyDelete
  17. Enligt denna teori är soja skadligt för alla men särskilt för män.

    ReplyDelete
  18. Rekommenderar twitterkontot "Soyspotting" för den som vill lära sig mer om soyan och soyapojkarnas fördärvliga samhällspåverkan:
    https://mobile.twitter.com/soyspotting/status/1135855105054580736

    ReplyDelete
  19. Är faktiskt en vansinnigt rolig parodi på AFA. "Lär känna din lokala soyapojke" istället för "Lär känna din lokala nazist", etc...

    ReplyDelete
  20. Så män med feminina drag, typ, har en "fördärvlig samhällspåverkan". En ganska så obehaglig åsikt...

    ReplyDelete
  21. Helt seriöst, om män börjar få allt mer feminina drag pga av miljögifter(som väldigt ofta är östrogena, se den banbrytande boken "our stolen future") så är det en förfärlig utveckling. Sen om det är feminiteten i sig eller hur den uppkommit som är problemet kan diskuteras.
    Själv tänker jag på "sojainducerad* feminitet som en skev variant av feminitet, på samma sätt som att män som tar anabola förvisso verkar manliga men inte alls på samma tilltalande vis som män som är naturligt manliga.

    ReplyDelete
  22. Miljögigtsinducetad feminitet:
    https://mobile.twitter.com/soyspotting/status/1310997755708559363

    ReplyDelete
  23. ?
    Bäst att lägga till ett frågetecken då jag spekulerar här.

    ReplyDelete
  24. Jag blev en gång frestad att ta fytoöstrogen (östrogen för växter) eftersom jag lockades av tanken att få någon form av östrogen i mig, men köpte den inte på apoteket och sedan har jag inte sett det igen. Däremot testade jag en gång bidrottningsgelé eller vad det nu hette, som sägs innehålla något östrogenliknande ämne. Jag fick en del märkliga upplevelser av det senare, men det kan ha varit en placeboeffekt. Men om det inte var det, tror jag ändå inte att jag pga en sådan substans skulle bli en del av en grupp som har en "fördärvlig samhällspåverkan"...

    ReplyDelete
  25. PS. Jag har alltså någon form av transsexuella drag, men jag har aldrig gjort något åt saken. Och nu är jag nog för gammal för att göra det... Vilket en del av mig upplever som något tråkigt.

    ReplyDelete
  26. Jo visst men det blir lite som i Indien där läkemedelsjättarna spyr ut så mycket skräp i dricksvattnet i vissa områden att alla som dricker och badar i vattnet där får högre doser än patienter som står under faktisk behandling.

    Angående fytoöstrogener så är dessa generellt inget problem då kroppen är bra på att hantera dessa. Mycket tyder på att vissa fytoöstrogener är hälsosamma.
    Det stora problemet är östrogenet i industriella utsläpp, plaster och eventuellt soja. Detta då kroppen i dessa fall inte känner igen inslagen som östrogena och därmed inte hanterar på rätt sätt. "Estrogen mimickers" kallar man dessa farliga ämnen för.

    Kan tänka mig att bidrottninggele är fasligt nyttigt i största allmänhet men om du blev mer kvinnlig av det så var det nog placebo.

    ReplyDelete